Ny försäljningsansvarig är klar

Under sommaren har det skett en förändring på HIFs marknadsavdelning. En ny försäljningsansvarig för företagsmarknaden är klar på marknadssidan.

Thomas Eklöv, 27 år, är den som kommer att leda HIF:s företagsförsäljning framöver. Thomas kommer närmast från MTG-TV och har stor erfarenhet inom försäljningsbranschen.

– Det känns väldigt kul att vi har lyckats landa det här så snabbt efter att vakansen uppstod på företagsförsäljningen, säger HIFs tf. klubbdirektör Joel Sandborg.

Förändringen är ett naturligt steg i HIFs kommersiella utvecklingen där en modern och strukturerat försäljning är målet. Förhoppningsvis kommer även ett positivt beslut kring ombyggnaden av Olympia, vilket kommer kräva mer av HIFs organisation för att kunna ta hand om alla de möjligheter som ges.

– Den här branschen utvecklas hela tiden och vi känner att vi måste följa med i utvecklingen av den kommersialisering som sker med nya arenor. Kraven från sponsorerna ökar med vad vi som säljare av en rättighet ska generera tillbaka till företagen som investerar i sponsring hos HIF. Så vi ser en möjlighet att ta in någon som är van att jobba med en tydlig säljstruktur, vilket Thomas är som kommer från MTG, berättar HIFs tf. klubbdirektör Joel Sandborg.

Thomas har ett starkt nätverk i Helsingborgs regionen och han är van att arbeta med mediebyråer samt att han har ”vuxit” upp inom Sveriges bästa säljkår MTG.

Förutom alla jobbmöten med HIF har Thomas själv en väldigt nära relation till klubben sedan tidigare.

– Personligen har jag spelat i HIF under en kortare sejour. Tyvärr var jag inte lika bra som jag trodde. Jag har haft Roar som tränare i yngre dagar och jag har även jobbat med HIF tidigare då jag varit med i styrgruppen och hjälpte till inom nätverket, säger Thomas Eklöv.

Med sex år inom MTG bl.a. som key account manager, kommer Thomas in i HIF med mycket erfarenhet. Det är något som han tänker utnyttja direkt.

– Jag kommer att utveckla kontakten med kunden. Vi kommer att vara mer ute hos kunderna och vi kommer också att fokusera på att kundens investering skall ge mer tillbaka. Jag har själv varit köpande kund till HIF. Jag vet vad vi vill ha som kund och jag vet också vad HIF kan leverera. Det kommer jag att försöka kombinera på det absolut bästa sättet jag kan, avslutar Thomas Eklöv.

Publicerad 14 Augusti, 2014